SEO Services

De oriëntatie op internet start vaak bij een zoekmachine en in Nederland is dat voor meer dan 96% Google. Het is een gegeven dat slechts een klein deel van de mensen (10%) verder kijkt dan de derde pagina van de zoekresultaten van Google. Bovendien beschouwt bijna 85% van de internetters een merk dat voorkomt in de top 10 van de zoekresultaten als een A-merk. Search Engine Optimization (SEO) oftewel zoekmachine optimalisatie kan worden beschouwd als een van de meest effectieve strategieën om bezoekers, leads en klanten te genereren.

Wat is SEO

Zoekmachine optimalisatie is het proces waarbij de techniek, content en de linkstructuur van een website verbeterd wordt. Dit met het doel om hoger in de organische (niet betaalde) zoekresultaten van een zoekmachine te scoren, op voor de webpagina relevante zoekwoorden.

Onze aanpak

Concurrentie- en zoekgedraganalyse
Deze analyse heeft tot doel om te achterhalen welke zoekwoorden over uw specifieke onderwerp in zoekmachines worden ingevoerd. Daarnaast is het voor de haalbaarheid van belang om de grootte van de concurrentie voor relevante zoektermen te weten. Mocht er sprake zijn van grote concurrentie dan adviseren wij u om voor het optimaliseren andere maar wel gerelateerde zoektermen te gebruiken. Bent u bijvoorbeeld actief in de autohandel en is de concurrentie op het zoekwoord “auto” te groot dan is het verstandig om uw website eerst te optimaliseren op de woorden “goedkope auto”. De kans dat u op deze zoektermen hoog zult scoren is groter dan op auto alleen. Daarnaast bent u automatisch uw site aan het optimaliseren voor de zoekterm auto.

Technische optimalisatie – Obstakels voor spiders wegnemen
Zoekmachine robots bezoeken, doorzoeken en indexeren regelmatig websites. Bij websites die niet technisch geoptimaliseerd zijn is er bij de opbouw geen rekening gehouden met dit proces. Hierdoor stuiten zoekmachines op obstakels, wat gevolgen heeft voor de positie van websites.

Technische optimalisatie is het proces waarbij de opbouw van uw site laten voldoen aan een aantal technische vereisten. Hierdoor wordt de indexeerbaarheid verbeterd. Bij technische optimalisatie wordt onder andere de interne linkstructuur, de URL’s en de broncode onder de loep genomen.

Contentoptimalisatie – Zoekwoorden op de juiste plekken
Zoekmachines beoordelen ook de kwaliteit van de content door het aantal keywords die in de content voorkomen. Contentoptimalisatie heeft als doel om goed gestructureerde content te schrijven die bol staat van relevante inhoud met de keywords op de juiste plaats. Dit uiteraard zonder dat uw marketingboodschap te kort wordt gedaan. Wij zorgen er onder andere voor dat uw belangrijkste keywords op de belangrijke plekken staan binnen de structuur van uw content. Daarnaast kunnen wij door het gebruiken van de juiste (X)HTML code gewicht toekennen aan bepaalde tekstgedeelten. Zo weegt tekst tussen – < h1 > – tags binnen websites zwaarder dan tekst tussen paragraph – < p > – tags.

Interne Linkstructuur en link building
Google gebruikt het aantal en kwaliteit van de inkomende links mede om de positie van uw website in de zoekresultaten te bepalen. Link building heeft tot gevolg dat uw website dieper en vaker wordt geïndexeerd en dat het zoekmachines helpt bij het vaststellen van de themarelevantie van uw website. Men kan drie verschillende links onderscheiden waar wij bij het optimaliseren aandacht aanbesteden te weten,

  • Interne links
  • Externe links (outbound)
  • Inkomende links (inbound)
  • Bij de interne linkstructuur gaan wij na of deze logisch is en of de juiste anchor-teksten zijn gebruikt? Indien de site uitgebreid is adviseren wij om een sitemap toe te voegen aan uw website. Daarnaast nemen wij de kwaliteit van de inkomende links in ogenschouw. Google beschouwt een link als waardevol als deze van een pagina komt met dezelfde of gerelateerde onderwerp als uw site. Het verkrijgen van links van zogenaamde ‘authority’ sites wordt door Google ook enorm gewaardeerd. Dit zijn sites die het vertrouwen van Google al hebben gewonnen. Voorbeelden hiervan zijn de gevestigde nieuwssites.

    SEO versus Pay Per Click (AdWords)

    Een bijkomend voordeel van het goed optimaliseren van uw website is dat indien u via Adwords adverteert, uw AdWords-kosten afnemen. De reden hiervan is dat de tarief die voor een AdWords-advertentie moet worden betaald, mede afhankelijk is van de relevantie en kwaliteit van uw website. Dus hoe hoger de relevantie en kwaliteit van uw website hoe minder u betaalt voor een advertentie.

    Optimalisatie is een continu proces.

    Google past zijn algoritmen regelmatig aan en daarnaast zit uw concurrentie ook niet stil. Dit maakt dat het optimaliseren van uw website om een hoge positie te verkrijgen of deze te behouden een continue proces is.